Anunț de participare
Asociația Vadon lansează un concurs de fotografie dedicat prezentării valorilor naturale, culturale și comunitare ale Dealului Pivnițele Mari. Înscrierile sunt deschise în perioada 7 aprilie – 31 mai, iar participanții pot trimite fotografii realizate de ei înșiși, care surprind peisajul, atmosfera sau evenimentele de pe Dealul Pivnițele Mari.
Condiții de participare:
Exemplu: A_DanConstantinescu_01_Singuratate.jpg
Prin încărcarea fotografiilor, participantul la concurs se obligă ca imaginile încărcate sunt propriile sale produse intelectuale, prin urmare are drepturi depline asupra acestora fără restricții și își sumă toate consecințele legale pentru orice încălcări personale și ale drepturilor de autor cauzate de prezentarea înregistrărilor, inclusiv responsabilitatea financiară rezultată din încălcare. Organizatorii nu își asumă răspunderea pentru eventuale litigii rezultate din revendicarea unor drepturi false de autor.
Jurizare și premii:
Lucrările primite vor fi evaluate de un juriu de specialitate format din membrii ai Clubului Fotografic Wildlife Transnatura. Cele mai bune creații vor fi premiate în cadrul evenimentului Galopiada Secuiască.
O selecție cu cele mai remarcabile 30 de fotografii va fi prezentată pe un ecran uriaș în fața publicului celei de-a 14-a ediții a Galopiadei Secuiești.
În perioada 25 și 26 martie, am participat la un schimb de experiență profesională de neuitat în Parcul Național “Kiskunság”, unde am făcut cunoștință cu o serie de programe de ecoturism și educație ecologică.
În timpul vizitei noastre, am obținut o imagine de ansamblu asupra activităților de ecoturism și educație ecologică desfășurate în cadrul parcului național. Centrul de vizitare al Mănăstirii de Aur și Centrul de informare “Puszta Kapuja” ne-au oferit o perspectivă asupra patrimoniului natural și cultural al regiunii. Parcurgând traseul tematic „Boróka”, am putut observa îndeaproape ecosistemele unice ale pajiștilor din zona Bugac. În cadrul vizitei de la Școala Pădurii “Kontyvirág” și explorarea pădurii „Tőserdő”, ne-au arătat metode deosebite de educație ecologică și conservare a naturii.
A doua zi a început cu o sesiune de observare a păsărilor în zori, la Tiszaalpár, unde am fost martorii farmecului dimineții și ai diversității păsărilor din zonele umede. Mai târziu, la Centrul de vizitare “Casa Naturii” din Kecskemét, ni s-au prezentat diferite metode de educație ecologică, iar vizita la Casa Stepei și experiența avută la observarea dropiilor a încoronat acest schimb de experiență profesională.
Mulțumim Administrației Parcului Național “Kiskunság” pentru ospitalitatea călduroasă și pentru schimbul de experiență deosebit de inspirațional. Această colaborare ne-a oferit cunoștințe valoroase, pe care intenționăm să le aplicăm în propriile noastre programe.
Acest centru este primul centru natural pentru vizitatori de acest gen din Ținutul Secuiesc, un spațiu dedicat descoperirii naturii într-un mod captivant, atât pentru cei mici, cât și pentru cei mari. Expozițiile interactive, modelele 3D și elementele senzoriale le oferă vizitatorilor ocazia de a explora pajiștile înflorite, pădurile, malurile apelor, turbăriile și habitatele apropiate de om din regiune.
În cadrul evenimentului vom planta un stejar și un brad – simboluri vii ale angajamentului nostru față de natură. Credem, că un viitor sustenabil în Ținutul Secuiesc poate fi construit doar dacă formăm generații care iubesc, înțeleg și protejează natura. Suntem convinși că centrul de vizitare va contribui la acesta prin activitățile sale.
La inaugurare vor participa Kovács Zoltán, secretar de stat pentru comunicare și relații internaționale al Ungariei, Antal Árpád-András, primarul municipiului Sfântu Gheorghe și Magyarósi Imola, președintele Asociației Vadon. Evenimentul va fi onorat de prezența doamnei dr. Both Hajnal, consul, în calitate de reprezentant al Consulatului General al Ungariei de la Miercurea Ciuc.
Îi așteptăm cu drag pe toți cei interesați!
Evenimentul este organizat sub patronajul domnilor
Dr. Zsolt Semjén
Viceprim-ministrul Ungariei,
Președintele Asociaţiei Vânătorilor din Ungaria
Dr. Csányi Sándor
Președinte - Director executiv Banca OTP
contele Károlyi József
Comisarul cu rang de ministru al Expoziției Mondiale de Vânătoare ce se va organiza în anul 2021
A VII-A ÎNTÂLNIRE A VÂNĂTORILOR DIN ŢINUTUL SECUIESC
Vineri, 16. iunie 2017, Sfântu Gheorghe
15.00 Academia de vânătoare – Biblioteca Județeană „Bod Péter”, sala Gábor Áron
Dr.Faragó Sándor va susține un seminar cu titlul – De ce vânăm?
Sárkány Árpád va susține un seminar cu titlul – De ce este „rușine” să fi vânător în România?
18.00 Vernisajul expoziţiei de arte plastice a membrilor Asociaţiei pentru Cultură Vânătorească din Ungaria - Expoziția Cinegetică a Ținutului Secuiesc.
Sâmbătă, 17. iunie 2017, Arcuș
9.00 Startul concursului gastronomic
9.30 Deschiderea târgului de produse şi obiecte de artizanat vânătoresc
10.00 Bun venit cu corn de vânătoare, intrarea solemnă a Asociațiilor de Vânătoare
10.30 Ceremonia de deschidere
Binecuvântarea Sfântului Hubertus
Înmânarea meritelor vânătorești
12.00 Deschiderea expoziției de trofee
13.00 Demonstrație de vânătoare cu șoimi
13.30 Prezentarea ogarilor maghiari
14.00 Vânătoare cu șoimi și ogari în parcul Castelului Szentkereszty
15.00 Anunţarea rezultatelor şi ceremonia de decernare a premiilor pentru câștigătorii concursului gastronomic
15.30 Spectacolul Grupului de dans Kökényes, al elevilor Școlii Generele „Dr. Gelei József” din Arcuș
16.00 Concertul fanfarei „Kováts András” din Reci
17.00 Spectacolul Ansamblului de dansuri „Háromszék”
17.30 Erdélyi Tamás, Vocile naturii - prezentare de chemătoare
18.00 Prezentare de modă – Rochii pentru baluri vânătoreşti, designer vestimentar Tormáné Gyöngyösi Zsuzsanna
18.30 Concert oferit de ansamblul de suflători al Camerei Vânătorilor din Ungaria
19.00 Ceremonia de închidere a evenimentului
19.30 Concertul formației Bojtorján
Pe toată durata evenimentului:
va fi deschisă Expoziția de fotografie a Cercului fotografic de natură al Asociaţiei pentru Cultură Vânătorească din Ungaria
va funcționa un colț de joacă pentru copii.
Organizatorii îşi rezervă dreptul de a modifica programul evenimentului.
Vernisajul expoziției: miercuri 28 februarie 2018, ora 18:00
Locație: Expoziția Cinegetică a Ținutului Secuiesc, Sfântu Gheorghe, str. Gróf Mikó Imre nr. 11
După vernisajul expoziției Dr. Munzlinger Attila va susține un seminar cu tema „Realizarea imaginilor de astrofotografie de peisaj în practică“. După seminar fotografii interesați se vor putea deplasa pe teren, pentru a încerca în practică realizarea imaginilor de astrofotografie de peisaj. În cazul vremii nefavorabile participanții vor putea asculta un nou seminar cu titlul „Prezentarea diferitelor tehnici de prelucrare a imaginilor“.
Fotografii interesați sunt rugați să aducă la eveniment echipamentul de fotografie, deplasarea pe teren se va face cu mijloacele de transport proprii, la o distanță de aproximativ 15 km.
Vernisajul expoziției: vineri 21 aprilie 2017, ora 18:00
Locație: Expoziția Cinegetică a Ținutului Secuiesc, Sfântu Gheorghe, str. Gróf Mikó Imre nr. 11
• administrator (îngrijirea cailor și a gospodăriei)
Termenul de depunere a dosarelor de înscriere – 23 iunie 2016, orele 16.00.
Concursul va avea loc pe data de 27 iunie 2016, de la orele 10.00 iar proba de interviu va avea loc pe data de 29 iunie 2016 orele 10.00.
Relatii suplimentare la sediu: Sfântu Gheorghe, P-ta Libertății nr. 7, pe adresa de e-mail: vadon@vadon.ro, sau la numerele de telefon 0745473965 sau 0267351177.
Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor prezenta:
- cerere de înscriere la concurs adresată conducătorului asociației;
- copia actului de identitate;
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;
- copia carnetului de muncă, sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă;
- cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale;
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
- curriculum vitae.
Dosarele de înscriere la concurs se depun până la data de 23 iunie 2016 ora 16, la sediul Asociației Vadon, Sfantu Gheorghe, P-ţa Libertății nr.7.
BIBLIOGRAFIE
la concursul organizat pentru ocuparea postului vacant de coordonator proiect/colectie al asociaţiei „ASOCIATIA VADON”
1. Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și
completările ulterioare;
2. O. G nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, cu modificările și completările ulterioare
3. LEGE nr. 311 din 8 iulie 2003 a muzeelor şi a colectiilor publice
4. Statutul „ASOCIATIEI VADON” descărcare
5. Legea vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006.